Asetaminofen (Acetaminophen)

Hayvan Sahipleri İçin Bilgiler

Bu bilgi sayfası, bu ilaç için mevcut tüm bilgileri içermez ve FDA Veterinerlik Merkezi tarafından incelenmemiştir. Bu sayfa, sık sorulan soruları yanıtlamaya yardımcı olabilir, ancak tıbbi tavsiye yerine geçmez. Bu ilaç hakkında başka sorularınız varsa veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Anahtar Bilgiler

• Kedilerde ASLA kullanılmamalıdır .
  • Köpeklerde yaygın olarak bir anti-inflamatuar ilaç olarak kullanılmaz. Genellikle ağrı kesici için kodein ile birlikte reçete edilir. Herhangi bir yan etki fark ederseniz (iştahsızlık, gözlerin, cildin veya diş etlerinin beyazlarının sararması [sarılık], sürekli kusma, ishal, kusmukta kan [kahve telvesi gibi görünüyor] veya dışkı fark ederseniz derhal veterinerinize başvurun. [siyah, katran]).
  • Bu ilacı tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin ve veteriner hekiminiz tarafından talimat verilmedikçe diğer ağrı veya ateş düşürücü ilaçlarla birlikte VERMEYİN.
  • Yemekli veya yemeksiz verilebilir. Hayvanınız ilacı aç karnına aldıktan sonra kusar veya hastalanırsa, bir sonraki dozu yiyecek veya küçük bir muamele ile vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Asetaminofen ABD'de kontrollü bir maddedir. Bu ilacı reçete edildiği kişilerden başkasına kullanmak, vermek veya satmak federal yasalara aykırıdır.

Bu ilaç nasıl faydalıdır?

Asetaminofen, diğer ağrı kesiciler mide veya böbreklere zarar verdiğinde köpeklerde veya küçük memelilerde faydalı olabilecek bir ağrı kesici ve ateş düşürücüdür. Asetaminofen hayvanlarda sıklıkla kullanılmaz. Köpeklerde genellikle bir narkotik ağrı kesici olan kodein (örn., Tylenol #3) ile birlikte reçete edilir. FDA (ABD Gıda ve İlaç Dairesi) bu ilacın insanlarda kullanımını onaylamıştır, ancak hayvanlarda kullanım için resmi olarak onaylanmamıştır. FDA, veteriner hekimlerin bu ilacı içeren ürünleri farklı türler veya belirli durumlarda diğer koşullar için reçete etmesine izin verir. Siz ve veterineriniz bu ilacın neden en uygun seçim olduğunu tartışabilirsiniz.

Bu ilacın güvenli bir şekilde verilip verilemeyeceğini görmek için veterinerime ne söylemeliyim?

Bu ilacın hayvanınızda ne kadar iyi çalışacağını birçok şey etkileyebilir. Birlikte en iyi tedavi kararlarını verebilmeniz için aşağıdakileri veterinerinizle tartıştığınızdan emin olun.

• Diğer ilaçlar asetaminofen veya kodein ile etkileşime girebilir, bu nedenle hayvanınıza hangi ilaçları (vitaminler, takviyeler veya bitkisel tedaviler dahil) verdiğinizi, her birine verdiğiniz miktar ve süre de dahil olmak üzere veterinerinize ve eczacınıza söyleyin.
  • Veterinerinize, hayvanınızın şu anda sahip olabileceği veya geçmişte sahip olabileceği herhangi bir durum veya hastalık hakkında bilgi verin.
  • Hayvanınız geçmişte aynı hastalık veya durum için tedavi gördüyse, veterinerinize tedaviyi ve ne kadar işe yarayıp yaramadığını söyleyin.
  • Hayvanınız hamileyse veya emziriyorsa, bu ilacı kullanmanın riskleri hakkında veterinerinizle konuşun.
  • Veterinerinize ve eczacınıza, hayvanınızın geçmişte geliştirdiği ilaç yan etkileri (alerjik reaksiyonlar, iştahsızlık, ishal, kaşıntı, saç dökülmesi dahil) hakkında bilgi verin.

Bu ilacın işe yarayıp yaramadığını ne kadar sürede öğreneceğim ve bu ilacın etkileri ne kadar sürecek?

Bu ilaç, hayvanınızın 2 saat içinde daha iyi hissetmesine yardımcı olacaktır. Bu süreden sonra hayvanınızın klinik belirtileri düzelecektir.

Bu ilacın etkileri kısa ömürlüdür, yani hayvanınızın böbrek ve/veya karaciğer fonksiyonlarında azalma varsa faydaları uzayabilir, ancak 24 saat içinde çalışmayı bırakacaklardır.

Bu ilaç ne zaman kullanılmamalı veya çok dikkatli kullanılmamalıdır?

Hiçbir ilaç tüm hastalarda %100 güvenli değildir, ancak veterineriniz bu ilacı hayvanınızda kullanmakla ilgili özel endişelerinizi sizinle görüşecektir.

Bu ilaç aşağıdaki durumlarda KULLANILMAMALIDIR :

• KEDİLER: Asetaminofen içeren ürünler, ölüme neden olabileceğinden kedilerde ASLA kullanılmamalıdır! Çok küçük dozlarda asetaminofen (normal güçte Tylenol® tabletin 1/8'i) yetişkin bir kediyi öldürebilir.
  • Kirpi veya şeker planörleri: Bu türlerde asetaminofenin kullanımının güvenli olup olmadığı bilinmemektedir.
  • Veteriner tavsiyesi olmayan herhangi bir hayvan. Acet am inofen köpekler için aşırı derecede toksik değildir, ancak köpeklerde insanlarda olduğu kadar güvenli değildir.
  • Hekiminiz tarafından talimat verilmedikçe başka ağrı kesiciler veya ateş düşürücüler alan hayvanlar.
  • Alerjisi olan hayvanlar .

Bu ilaç aşağıdaki hastalarda DİKKATLİ KULLANILMALIDIR :

• Karaciğer sorunları.
  • Bağırsak sorunları olan. Kodeinli asetaminofen kabızlığa neden olabilir.
  • Şiddetli böbrek hastalığı, solunum problemleri, Addison hastalığı (düşük stres hormonu seviyeleri), düşük tiroid hormon seviyeleri ve yaşlı veya sağlık durumu kötü olanlar.

Hayvanınız bu koşullardan herhangi birine sahipse, veterinerinizle potansiyel riskler ve faydalar hakkında konuşun.

Bu ilacın yan etkileri nelerdir?

Asetaminofenin kodein ile yaygın ancak ciddi olmayan yan etkileri şunlardır:

• Uyku hali, kabızlık, iştah azalması, kusma veya ishal.

Şiddetli olmadıkça, kötüleşmedikçe veya sorun olmaya devam etmedikçe, bu belirtilerden herhangi birini görürseniz aşırı endişelenmenize gerek yoktur. Bu olursa veterinerinize başvurun.

Ciddi olabilen veya ciddi bir soruna işaret eden yan etkiler:

• İştah kaybı.
  • Gözlerin, cildin veya diş etlerinin beyazlarının sararması (sarılık).
  • Kötüleşen kusma veya ishal .
  • Kusmukta (kahve telvesi gibi görünüyor) veya dışkıda (siyah, katran rengi) kan.

Bu belirtilerden herhangi birini görürseniz , derhal veterinerinize başvurun.

Hayvanım bu ilacı çok fazla alırsa (aşırı doz), ne yapmalıyım?

Köpeklerde aşırı dozda asetaminofen (kodeinli veya kodeinsiz) ciddi olabilir; Kediler tarafından yenen küçük miktarlarda asetaminofen ölümcül olabilir. Doz aşımına tanık olursanız veya bundan şüphelenirseniz, daha fazla tavsiye için derhal veterinerinizle veya bir hayvan zehiri kontrol merkeziyle iletişime geçin.

Bu ilaç nasıl verilmelidir?

Bu ilacın işe yaraması için, tam olarak veterinerinizin reçete ettiği şekilde verin. İlacı doğru şekilde verdiğinizden emin olmak için her zaman reçete etiketini kontrol etmek iyi bir fikirdir.

• ►     Yemekli veya yemeksiz verilir. Evcil hayvanınız ilacı mide boşken aldıktan sonra kusarsa veya hastalanırsa, bir sonraki dozu yiyecek veya küçük bir muamele ile vermeyi deneyin. Kusma devam ederse, veterinerinize başvurun.
  • Bu ilacın sıvı formları dikkatli bir şekilde ölçülmelidir. Veterineriniz veya eczacınız size özel ölçü kaşıkları veya şırıngalar sağlayarak yardımcı olabilir .
  • Hayvanınızın ilacı almasını sağlamakta zorluk çekiyorsanız, doz ayarlamaya yardımcı olacak ve ilaç süresinin stresini azaltacak ipuçları için veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.
  • Bu ilaç çeşitli sürelerde verilebilir. Veterinerinizin bu ilacı ne kadar süreyle vermeye devam etmenizi istediğini anladığınızdan emin olun. Tedavi tamamlanmadan önce reçeteli yeniden doldurma gerekebilir. Bu ilacı kesmeden önce, kullanımına devam etmek için önemli nedenler olabileceğinden, veterinerinizle konuşun .

Bu ilacın bir dozunu vermeyi unutursam ne yapmalıyım?

Bir dozu atlarsanız, hatırladığınız anda verin, ardından başka bir doz vermeden önce veteriner hekiminizin önerdiği dozlar arasındaki normal süreyi bekleyin. İki katına çıkarmayın veya ekstra doz vermeyin.

Bu ilacı nasıl saklamalıyım?

• Bu ilacı orijinal reçeteli şişede veya onaylanmış bir dozaj hatırlatıcı ( yani hap hatırlatıcı) kabında oda sıcaklığında ve doğrudan güneş ışığından uzakta saklayın.
  • Hayvanınız için özel bir formülasyon yaptıysa (bileşikleştirdiyse) , ürünün saklama önerilerine ve son kullanma tarihine uyun.
  • Çocuklardan ve diğer hayvanlardan uzak tutunuz.

Bu ilacı kullanmak benim, ailem veya diğer hayvanlar için tehlikeli olabilir mi ?

Alerjiniz olmadıkça, bu ilacı kullanırken özel bir önlem alınması gerekmez. Herhangi bir ilacı kullandıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Hepsini kullanmazsam bu ilacı nasıl atmalıyım?

• Bu ilacı tuvalete atmayın veya lavaboda yıkamayın. Bir topluluk uyuşturucu "geri alma" programı varsa, bu seçeneği kullanın. Geri alma programı yoksa, ilacı kahve telvesi veya kedi kumu ile karıştırın (çocuklar ve hayvanlar için istenmeyen ve çöpünüzü karıştırabilecek insanlar tarafından tanınmaz hale getirmek için), karışımı ağzı kapalı bir plastik torbaya koyun. dışarı sızmaktan ve çantayı normal çöple birlikte atmak .
  • Kalan ilaçları ileride kullanmak üzere saklamayın veya kullanması için başkalarına vermeyin.
  • Bu ilaç için başka hangi bilgiler önemlidir ?
  • Köpeklerin normal vücut ısısı insanlardan daha yüksektir ( yani 99.5°F-102.5°F; 37.5°C-39.2°C). Bu sıcaklıklar köpeklerde ateş olarak kabul edilmez ve ateş düşürücü ilaçlarla tedavi edilmemelidir.
  • Kodein içeren asetaminofen ürünleri, ABD'de kontrollü reçeteli ilaçlardır. Bu ilacı, reçete edildiği kişilerden başka kişilere vermek veya satmak federal bir suçtur.
  • Bu ilacın kullanımına bazı hayvan yarışmalarında izin verilmeyebilir. Bu ilaç verilirken hayvanınızı bir yarışmaya sokmadan önce kuralları ve düzenlemeleri kontrol edin.

Bu ilaçla ilgili başka sorularınız varsa, veterineriniz veya eczacınız ile iletişime geçin.

Veteriner Hekimlere Özel Bilgiler

Son Güncelleme Şubat 2024

Önemli Bilgiler

• Kedilerde ve gelinciklerde herhangi bir dozajda ölümcül; bu türlerde asla kullanmayın.
  • Önerilen dozlarda bu ilaç köpekler ve atlar için aşırı toksik değildir. Köpekler kırmızı kan hücresi toksisitesine insanlardan daha duyarlıdır, bu nedenle dozlamayı dikkatli yapın.
  • Köpeklerde idiosenkratik karaciğer yetmezliğinin nadir nedeni; Karaciğer enzimleri takip edilmeli.
  • Genellikl
Devamını görebilmek için üye olmanız gerekmektedir. Üye olmak için lütfen tıklayınız.